10 Mart 2023 Cuma

O Kadınlar

J. B. Pontalis - O Kadınlar

 


Pontalis, kadınlardan söz ediyor bu kitabında; çocukluğunun, gençliğinin, erişkinliğinin ve nihayet yaşlılığının kadınlarından.

Kadın her zaman merak edilen, düşünülen ve düşlenendir.

 

Piknik (Picnic) filmindeki Kim Novak, nedendir bilmem onun yüzünü sevdiğim ve yitirdiğim L.'de bulmuştum.

 

…gözümün erişebileceği ama ellerimin erişemeyeceği bu kadınlar. Onları kucaklamak istiyorum, bazen beni korkutuyorlar ve onlardan kaçıyorum.

 

Aşklarımızdan geriye ne kaldı?

 

Onu seviyordu. O ise aşıklı, şehvetle şefkatin birlikte olabileceklerini keşfetmekten çok mutluydu.

Macera aniden bitti.

 

Sonra şunu anlıyor ve yıkıyor bu onu, bu kadınlar hazzın ötesinde bir şeyleri tanıyorlar. Ötekinin hem benzeyen, hem de göğüslerin biçimi, kalçaların yuvarlaklığı ile farklı olan bedeninin tüm yüzeyinde ve derinliklerinde kendi bedenlerini keşfediyorlar; bedenlerinin gizemini. Adam işte bu gizeme hiçbir zaman ulaşamayacağım anlıyor.

 

“Atılmış, bırakılmış, ekilmiş, gönderilmiş, fırlatılmış" Françoise ile olan ilişkisinin sonunu tanımlamak için yeterince sert bir sözcük bulamıyordu.

 

"Zihni giydiren güzellik, müzik ve biçimdir. Be hey krallığım! Be hey tek krallığım! Kalbim ve benim sonum .... ".

 

Onlar iki kişiydiler. Bir olmak olanaksızdı.

 

Düş bizim canlı belleğimizdir; yitirilen zaman, yeniden bulunan zaman.

 

Tamam, yeter

Türkçeleştiren: Talat Parman

Bağlam Yayınları, Ekim 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder