18 Ağustos 2014 Pazartesi

Thomas Bernhard – Odun Kesmek – Bir Öfke

Thomas Bernhard – Odun KesmekBir Öfke


İnsanları daha akıllı kılmayı beceremediğimden, onların uzağında kalarak mutlu oldum.
Voltaire

…koltukta oturmuş… Auersbergerler’in davetini kabul etmenin ağır bir hata olduğunu düşünüyordum. (s. 7)

Güçlü bir insan ve de aynı derecede güçlü bir karakter onların davetini reddederdi, ama ben ne güçlü bir insanım, ne de güçlü bir karakter.
Auersberger çifti
Joana’nın ölümünü duyup duymadığımı soruyor, Joana’nın kendini astığını söylüyorlar ve ben söz veriyorum, davetlerini kabul ediyorum. (s. 9)

Burg Tiyatrosu

Yaban Ördeği vs.

Bir zamanlar gerçekten sanatçı olan ya da hiç değilse sanatsal olan tüm bu insanlar (…) artık yalnız bir zamanlar oldukları şeyin maskesi ve kabuğu… (s. 45)

Viyana korkunç bir deha yok etme makinesidir. (s. 47)

Onların hepsi ile otuz ya da yirmi beş yıl önce arkadaştım.
Bir süre insanlarla aynı yöne gidiyoruz, sonra uyanıyor ve onlara sırtımızı dönüyoruz. (s. 76)

Yeryüzü, her şey, haksızlığın ta kendisi
İnsanlar haksızlık ve haksızlık her şey… (s. 77)

Auersbergerler aslında hiçbir zaman iyi bir zevke sahip değildiler, yalnız iyi bir zevkin izini sürüyorlardı, çünkü kendilerinin hiçbir şeyi yoktu, hep iz sürüyorlardı, ayrıca kendi yaşamları yoktu… (s. 114)

Burg oyuncusu
Jeannie’nin yüzüne karşı: siz hiçbir şeyden haberi olmayan ve hiçbir değeri olmayan, bu yüzden de herkesten nefret eden kişilerdensiniz.
Durmadan sanattan söz ediyorsunuz ama bunun ne olduğundan haberiniz yok… (s. 138)

Burg oyuncusu
Doğaya gitmek ve bu doğada soluk alıp vermek ve bu doğada gerçekten sonsuza kadar kendi evinde olmak, işte bunu en büyük mutluluk olarak algılamaktaymış. Ormana gitmek, ormanın derinliklerine gitmek, dedi Burg oyuncusu…
Orman, yüce orman, odun kesmek, düşüncesi hep bu olmuş… (s. 141)

Kendimizi tehlikeli bir durumdan kurtarmak için, diye düşünüyorum, kendilerine hep sahtekârlık siteminde bulunduğumuz kişiler gibi sahtekâr oluyoruz ve onlar yüzünden herkesi çamura attığımız, küçük gördüğümüz halde, gerçek bu; kendimiz hiç de daha iyi değiliz bu insanlardan, ilişkimizi mümkün olan en aza indirmek istediklerimizden, oysa biz, eğer içtenlikle kabul edersek, hep onlarla uğraşıyoruz ve tıpkı onlar gibiyiz. (s. 147)

Holzfällen – Eine Erregung
Türkçeleştiren: Sezer Duru
Yapı Kredi Yayınları

Aralık, 1999

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder