1 Eylül 2021 Çarşamba

Jack London - Ademden Önce

Elemanı korku içinde bırakan rüyalarından söz ediliyor, eleman rüyalarında tarih öncesi / ilkel dönemde yaşamakta / yaşamaya çalışmakta. Rüyaları aracılığıyla okurları o aleme götürüyor. 
İyi yazılmış fakat okunmasa da olur.

Jack London - Ademden Önce

 

Resimler! Resimler! Resimler! Düşlerime üşüşen resim yığınları…

 

Yalnızca gündüzleri az çok mutlu olabiliyordum. Gecelerime ise korku egemendi

 

…benim korkum uzun yıllar öncesine özgü bir korku, yeryüzü daha çok gençken, üstelik genç yeryüzünün de gençliğinde etkin olan korkuydu.

 

Anımsayabildiğim günden beri uyku saatleri benim için dehşet dönemleri olmuştur. Düşlerimde hemen hemen hiç mutlu olmazdım.

 

Çift kişiliğimi, bendeki bu kısmi kişilik çözülmesini — sanırım böyle adlandırmakta haklıyım — kimseye söylememeyi, giz olarak saklamayı daha o zaman alışkanlık edinmiştim.

 

Düşlerimde hiç insan görmediğimi belirtmiştim.

 

Çocukluğumda en sık gördüğüm düşlerden biri şöyleydi… (…) Ağaçların yüksek dallarında kurulmuş yuvamda uzanmış yatarken altımdaki koca boşluğun bende uyandırdığı duygu, korku…

 

Düşlerim genellikle düşmelerle son bulur.

 

Herkes düş görür, ancak düşünün ortasında bile düş gördüğünün farkındadır ve eğer gördüğü kötü bir düşse, yalnızca bir düş olduğunu düşünerek avunabilir.

 

Türkçeleştiren: Anjel Selver

Oda Yayınları, 1982





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder