20 Mart 2015 Cuma

Antonio Tabucchi - Fernando Pessoa'nın Son Üç Günü

Antonio Tabucchi - Fernando Pessoa'nın Son Üç Günü
Bir Sayıklama


Önce tıraş olmalıyım, dedi, hastaneye üç günlük sakalla gitmek istemiyorum,

…çünkü yaşam bir deliliktir.

Alvaro de Campos:
Seninle buluşmak için uygun zaman hayaletler saatidir.
Çünkü gidecek olursan, birbirimize söyleyeceğimiz birkaç şey var,
Ardından ben de kalamam, ben de seninle gideceğim ve karanlığa dalmadan önce birbirimize söyleyeceklerimiz var.

Yaşamıma girdin; benim yerime geçtin. (s. 16-17)

O günlerde aya dizeler düzebilirdim ve inan, akşamları güvertede balo verilirken ay öylesine görkemli, öylesine bana aitti ki… ama o zamanlar budalanın tekiydim, yaşama ironiyle bakardım, bana verilen yaşamdan zevk almasını bilmezdim…

Sonra gerçeği çözme hevesine kapıldım
Ardından cesaretimi yitirdim. Cesaretimi yitirince de nihilizm geldi. Daha sonra hiçbir şeye inanmaz oldum.
…ve yüreğim artık boş bir saksıdan ibaret.

Belki de aşk mektuplarının hepsi gülünç değildir.

Ricardo Reis:
Size bir itirafta bulunmalıyım sevgili Pessoa
Birezilya’ya hiç gitmedim, herkesi gittiğime inandırdım, sizi bile, aslında burada, Portekiz’de küçük bir köyde gizleniyordum.

Azeitao’da olmama rağmen Stoacı bir yaşam sürdüm.

Çiçeklerden taçlar yapıyorum,
Tacınızı kabul ediyorum sevgili Ricardo Reis,

Bernardo Soares

Antonio Mora
Doktor Gama, o tanrıların döneceğine inanıyor ve deliliğin toplumu rahatsız eden kişileri ayırmak için insanlar tarafından yaratılmış bir konum olduğunu iddia ediyor.

Pessoa içini çekti. Antonio Mora masadan gözlüğü aldı ve yüzüne yerleştirdi. Pessoa gözlerini koca koca açtı ve elleri çarşafın üzerinde durdu. Saat tam yirmi otuzdu.

Türkçeleştiren: Münir H. Göle
Can Yayınları

Mart 2005

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder