23 Mayıs 2010 Pazar

Kierkegaard - Korku ve Titreme

Kendisi olmak ya da kalabalıklar içinde bir taklit olmak, olamamktır,
Hiçbir şey olmamış gibi dünyadan sessizce geçip gitmez,

Varolan özne sonsuzdur, fakat varoluş olarak zamansaldır.
Varoluş tarihseldir.

Varoluşun zamansallığa ilişkin tarihsel olduğu önermesi onun ontolojik bir niteliğidir.

Herşeyin ardı boşluk,
Bu durumda, yaşam, umutsuzluktan başka ne olacak ki,

Derin ruhlar asla kendilerini unutmazlar ve olduklarından başka bir şey haline asla gelmezler.

Acı ve onun içinde sessizlik. Bunun gölgelediği bir serinlik: İman

Varoluş Alanları

Estetik Alan

Beden,
Sonlu geçici, zorunluluğa dayalı,
Duyusallık,
Doğal, benlik, benliksiz durumdur.

Sonsuzluğun olmadığı umutsuzluk içindeki varoluş
Günah ve Yabancılaşma
Tensel sevgi, cinsel hazza dayalı sevgi (Don Juan)
Bireysel gelişimin birinci evresi
Doğal ya da sonlu ben
Baştan Çıkarıcının Günlüğü

Etik Alan
Tin
İnsanın sonsuz, kalıcı, özgürlük olduğunun bilincinde olduğu
Umutsuzluğun gerçekten varolduğu varoluş (alanı)
Kendini seç(me)
Ahlaksal ödev
Ödeve dayalı sevgi
Eşine karşı sevgi
Sadakat
Şefkat ve sadakate dayalı tinsel nitelikli sevgi
Günah ve yabancılaşma
Bireysel gelişimin ikinci evresi
Toplumsal ben, kamusal ben(lik)

Dinsel Alan
a) Ruh
b) Sonsuzluk, kalıcılık, özgürlüğe dayalı ruhsallık
a) ve b) için, Felsefi Fragmanlar

a) İnsanın tanrının huzuruna çıktığı ve tanrıya bağlandığı özgürleştiği, inanca (inanmaya) imana dayalı aşamalar
b) Dinsel sevgi, Tanrı sevgisi/Tanrı ile bireysel sevgi ilişkisi
c) Günah terkedilir
a), b) ve c) için; Kaygı Kavramı ve Ölümcül Hastalık Hastalık Umutsuzluk

a) Yabancılaşma ortadan kalkar
Acı
Bireysel gelişimin üçüncü evresi teolojik sonsuz ben(lik) oluşumu / Tanrı merkezli ben
Ölüm; bir geçiş
Din; Hıristiyanlık
Kurtarıcı; İsa

Sevgi Alanı
Üzerinde konuşulabilecek bir alan değildir.

Acı çekin, iman edin!
Ama yine dew sevin

Sakın susmayı unutma
Sevgi hakkında konuşmayın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder