9 Şubat 2015 Pazartesi

İsmet Özel - Surat Asmak Hakkımız

İsmet Özel - Surat Asmak Hakkımız


Irkçılık
Batı burjuva medeniyetinin mayasını oluşturur.

Irkçılık hayvanlar dünyasına hayatiyet veren hiyerarşiyi insanlar dünyasına taşıma gayretinden fazla bir şey değildir.

Irkçılık günümüz dünyasında sosyal, siyasi ve iktisadi kurumların devreye girmesiyle yürütülüyor. (s. 10-11)

Başımıza gelen felaketlerin bize musallat olanların gücüne sahip olmamaktan doğduğunu sanıyoruz. (s. 12)

Köleler belki ben de firavun olurum düşüncesiyle piramidin inşasına gönüllü olarak ve tebessüm ederek katılıyorlar. (s. 13)

Hakikat değişmez. Değişen bir şey varsa o da insanın durumudur.

Hakikate kapalı olduğumuz sürece hayatımızı insanlık durumu içinde değerlendiririz ki bu bize herhangi bir yol göstermez. (s. 18)

Biz Müslümanlar beşeri durumumuzu hakikate göre değerlendiririz. Bu değerlendirme sonunda nerede olduğumuzu anlayabiliriz.

Hakikate ne kadar uzak, ne kadar yakın olduğumuzu bulmak bize kalmış. (s. 20)

Yalnızca olması gereken olmaktadır.

Eğer Müslümanlar Allah’ın Kitabı’na ve Peygamber’in Sünneti’ne sıkıca sarılmış olsalardı acaba insanlığın başına bugün yaşanılan felaketler gelir miydi? (s. 35)

Batı medeniyetinin telkinlerine göre hayatta olmaktan daha üstün bir şey yoktur. (s. 50)

Midesine indirdiği her lokmanın karşılığını içinde yaşadığı topluma vermeyen kişi, o toplumda bir asalaktır.
Jules Romains

Bilginin insan için anlamlı hale gelmesi ancak o bilginin yaşama meselesi olarak o insanla bağlantılı hale gelmesiyle mümkün olur. (s. 58)

Dünyadan beklenenin farklı oluşu bilginin farklı oluşunu getirir. Müslüman olmayanın imanı kavraması nasıl mümkün değilse, Müslümanın da küfrün künhüne erişmesi mümkün değildir. (s. 59)

İnsanlar medeni dünyada ancak dış görünüşüyle geçerli olan kazançları yüzünden önem sahibi olabiliyorlar. (s. 61)

Nasıl sahte eşya o eşyayı kullanmamız bakımından gerçek faydayı temin etmiyorsa, sahte insanlar da bizim gerçekle temasımızı kesen kimselerdir. (s. 63)

Piyasa dini çağdaş putperestliğin en azgın biçimidir. (s. 65)

Tuzu kuru olan milletler
Kendilerinden farklı bir toplum yapısına, bir insan anlayışına, geçim vasıtalarına sahip toplulukların yeryüzünden silinmesi için çabalıyorlar. (s. 71)

Şule Yayınları

1996

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder