2 Haziran 2010 Çarşamba

Sylvia Plath - Sırça Fanus


Esther Greenwood)
Burada ne işim var düşüncesi(mide bulandırıyor)
Burada kalabilmesini sağlayan, yazarak kazandığı ödüldür.
Kritik durumlardaki insanları gözlemlemekten hoşlanırım
Yerdeki bir çukurdan farkım yok
Hiçbir zaman sıcak bir banyoda olduğum zamanki gibi kendim olmadım
Gece ile gündüz arasında birden bire kayan ve hiç bitmeyecek olan bir üçüncü zaman diliminde yaşadığımız duygusuna kapıldım
Benim benzediğim Betsy'ydi aslında
Kendini filme kaptırmış dizi dizi kafaya baktım; hepsi de önlerinde aynı gümüş parıltı, arkalarında aynı siyah gölgeyle ahmakça bir görünümdeydiler.
Ne var ki ben erkeklere herhangi bir biçimde hizmet etmek fikrinden nefret ediyorum
Evlenene dek güçlükler, zevk ve sefalar, evlendikten sonra eşe yaşatılan iğrenç bir hayat; işte evlilik ve onun gerçek yüzü.
Boddy... ben hiç bir zaman evlenmeyeceğim
Yedi gece boyunca hiç uyumamıştım
Sanki, deniz benim yerime karar verebilecekmiş gibi bekledim
İnsanın kendisi hakkında çok fazla düşünmemesinin ilacı kendisinden daha kötü durumda olan birine yardım etmesidir.
Sessizlik, yaşamımın çakıllarını, kabuklarını ve tüm darmadağınık yıkıntısını çırılçıplak ortaya sererek çekiliyordu. Sonra gerçekle hayalin sınırında birden toparlandı ve bir tek kocaman dalga halinde beni uykuya sürükledi.
Uyku hapları onu öldürmedi
4 gün kaldı bodrumda
Sonra bulundu
Tımarhanede uzun bir süre kaldı
Hayli sinirli ve ne istediğini bilmiyor.
Joan bulundu... korkarım kendini asmış
Sırça fanusun içinde ölü bir bebek gibi tıkanıp kalmış biri için dünyanın kendisi kötü bir düştür.
4.4.99

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder