3 Haziran 2010 Perşembe

Kapı

Kapı - Varlık
Açık olmayan, orada duran varlık.
Kapı ona özünü açımlama olanağı verir.
Kapı ile varlık kendini açar ve özünü verir.
Kapı; sınırlıyla sınırsız arasındaki sınır, geçit - Peras

Kapının açılıp kapanma arasında diğerini yadsıması sözkonusu olmadığı için özü yok deniliyor. Kapı bu durumda bir geçit olduğu halde özü burada aranmalıdır.
İnsan için sınır, sınırlı olan ben sınırlayıp sınırsıza açılan geçit 'başkası'dır. İnsanın sınırı bir başka insandır.
Herkes bir başkasıdır. Başkasına göre başka olan - ben olmayarak başkasıyım. Ben'i ifade eden ben'in başkasına kıyasla durduğu yerdir. Hal böyle olunca ben bir başkasıdır demek mümkün oluyor.
Mümkün, kapıdır olanak açan.

Tek olan pek çok farklı yönü vardır.
Tek olanda ısrar edilirse alt varlıklar türeyecektir, (Murdoch'un Heidegger yorumlarında bunun nedeniyle hoşgörüsüzlük arasında ilişkilendirme yapılır) bu alt varlıklar azizler ve tanrılar gibi kavram ve varlıklardır.

Hakikat - Aletheia - Gizlenmeme

Cogito, Önay Sözer, Ev

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder