8 Haziran 2018 Cuma

Giresun ve İlçelerindeki Türk Dönemi Mimari Eserleri


Ayben Durmuş - Giresun ve İlçelerindeki Türk Dönemi Mimari Eserleri

Günümüzde oldukça harap ve kullanılamaz durumdaki tek hamam yapısı,
Şebinkarahisar’daki Kurşunlu Hamamı’dır.

Giresun Dağları’nın kıyıya paralel olarak uzanışı, il toprakları üzerinde iki farklı iklim bölgesi oluşmasına neden olmuştur. Karadeniz kıyılarında, ılık ve yağışlı iklim hakimdir. İç kesimlerde ise karasal iklimin özellikleri görülür.

Tarih içerisinde Giresun; Aretias, Arainesos, Area, Aria, Chalceteris, Areos, Cerasus, Cerasonte, Karassunde, Kerasus, Kessassonda, Kerassounde, Karazonde, Kirezun, Koerades(Choerades), Phamacia, Famas ve Phamas gibi adlarla anılmıştır.

Yöre tarihine ilişkin ilk yazılı bilgilere, Hititler Dönemi’nde (MÖ. 1660-1190) rastlanır…

Mimari eserler kataloğu (s. 12-142)

Yörede izlenen Türk dönemine ait yapılaşma, XV. yüzyıldan itibaren başlamış olup, bu durum Yavuz Sultan Selim’in bölgede valilik yapması nedeniyle artarak devam etmiştir.
…merkeze uzak olan yerleşim yerlerinde bulunan eserler, daha sade ve taşra tipine sahip iken, merkezde bulunan eserler, dış cephe ve iç mekânda düzenlenişiyle, çok zengin süslemeli ve diğerlerine oranla daha abidevî görünüşe sahiptir (s. 172).

Çizimler vs.

---
Durmuş, Ayben. (2000), Giresun ve İlçelerindeki Türk Dönemi Mimari Eserleri, Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder