8 Ekim 2017 Pazar

Türkü - Çayeli Yöresinden

Cüzelum derelerun kumini taşiyalum
Evlenmekten ne çıkar sevdali yaşiyalum

Ayağina çorabi dize kada çek sana
Ben seni sevduğumi cozumden anlasana

Çiktum çami budardum bedeninden aşağa
Duvakli cideceğum Çayeli'nden aşağa

Çayeli iyi yerdur, usti duman olmasa
Durmazdum Çayeli'ne, sevdam burdan olmasa

Ceyma beyazı ceyma, içi de bi çirlenur
Seversan bir cuzel sev, sevdukçe cuzellenur

Akar Hemşin deresi, Çat duzine col olur
Beyuği evlenince kuçuğune yol olur

Ayağına çorabun kara koyun yunidur
Cel yapalım sevdaluk, sevdaluğun cünidur

Evunun arkasina vurdum komar tomlisi
İşmardan anlamayi, sevdanun acamisi

Bizum çoy iyi çoydur, matem sesi bol olur
Bizum sulardan içen, biz cibi cuzel olur

Yayla yaylaya bakar, ortasindan su akar
Yari de benum cibi, deyman aci soz yakar

Kara karamişlerun enli olur yapraği
Sevupta alamayanun Kâbe olsun topraği

Asma senun dalundan almadum içi yaprak
Ne edeyim sevduğum, oğurumuz kara toprak

Bu yıl çikun yaylaya, soğuk sulari içun
Cuzun biz da celuruz, siz çayirlari biçun

Çayeli dereleri ne derindur ne derin
Hayde cidelim yarum bizum oralar serin

Dağda çestum gürgeni dalini budamadum
Çok sevdaluklar ettum seni unutamadum

Pencerenin önünde saksilarum cul açti
Sen benum ben da senun falci oyle fal açti

Uşak evuni yaptun mahallenun başina
Benum ismum siğmaz mi yuzuğunun taşina

Yayladançi yurudum yayla cuneşli idi
Ceriye bakamadum cozlerum yaşli idi

Gece çiktum kapiya aya bakarum aya
Susanmişim sevduğum bile cidelum suya

Ateşun çoziyla çim cordi coziyla
Adam yâre çuser mi ellerun soziyla

Su duvardan akar mi aksa duvar yikar mi
Ay cibi yâri olan yulduzlara bakar mi

Hoca cirdi cameye topladi kaşuklari
Hoca sevabi içun kavuştur aşiklari 

Dere akar aşaği siler taşun çirini
Sevmişim alacağum anasinin birini

Hemşin yaylarinun soğuk olur sulari
Ne cuzel horon oynar bu Hemşinun kizlari

Kurdum çali yukini eğildum kalkamadum
Bucun bi cuzel cordum utandum bakamadum

Pencereye perdeyim cuneş aldi rengumi
Olmadi bulamadum Çayeline dengumi

Karpuz çestum aleme kaşlar benzer kaleme
Ben seni kizli sevdum sen duyurdun aleme

Cel çikalum dağlara çestane toplamağa
Çestane bahanesi vuralum oynamağa

Çikardum inekleri hen oğune Kinali
Alişmiştur yaylaya durmaz cağurun mali

O çoyum yikilasun babamun evi kalsun
O da bana çok etti oni da eller alsun

Çestum kara daneyi etine bak etine
Beni babam veriyi cağur memleçetine

Koluna bilezuğun eşi olayim eşi
İşte beni babamdan yar ben senun olayim

Pecereden bak beni beğenursan al beni
Beğenmesan beğenma beğenenler var beni

Cel çikalum dağlara dağlar olsun evumuz
Her komardan bir yaprak olsun çeremitumuz

Karardi Karadeniz sardi dort yanumuzi
Bu kaybana sevdaluk alacak canumuzi

Karanfil demet oldi cel yarum yeter oldi
Bize da bu ayruluk elumden beter oldi

Uşak çikar ceketi corunsun omuzlarun
Mintan yapmadi sağa evdeçi domuzlarun

Cuneş vurdi eritti cunelinun karini
Kizla ne çok seveyi dar elbise ceymeği

Çiktun dağa oturdum mavi yelek dokudum
Sevdaluk okilina yedi sene okudum

(Çayeli Halk Eğitim Merkezi Bülteni, Haziran 1989)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder