20 Ocak 2020 Pazartesi

Aleksander Puşkin - Goryuhino Köyü Tarihi


Goryuhino Köyü Tarihi

Eğer Tanrı bana okuyucular verecek olursa, Goryuhino köyü tarihini yazmaya nasıl karar verdiğimi öğrenmek onlar için ilgi çekici olur belki.
1801 yılı 1 Nisanında Goryuhino köyünde doğdum
Başarılarım yavaş, fakat güven vericiydi.
Babamın bir zamanlar yaverliğinde bulunduğu general Plemyannikov’dan sonra en büyük adam olarak Kurganov göründü bana.
Onun üzerine bilgi edinmek için herkese başvurdum,
…ilköğrenimime başka bir şey katmadan ve oyun arkadaşlarımla, pansiyonda bulunduğum süre içinde yeterince öğrendiğim tek bilim olan yakan top oynayarak, on altı yaşıma bastım.

Sekiz yıldır Goryuhino’yu görmemiştim.
…tanıdık ya da yabancı yüzlere bakarak hepsiyle dostça öpüşürken son derece duygulanmıştım.
…kısa bir süre sonra işsizlik yüzünden canım fena halde sıkılmaya başlamıştı.
İşte bu güç durumda iken acaba kendim bir şeyler yazamaz mıyım düşüncesi geldi aklıma.
Mantığımın bütün karşı koymalarına karşın yazar olmak konusundaki küstahça düşünce ikide bir gelip duruyordu aklıma.

Goryuhino tarihini yazarken yararlandığım kaynaklar…

Goryuhino’nun yönetim biçimi birkaç kez değişti.

Goryuhino köyü eski zamanlardan beri ünlü Byelkinler ailesine aitti.

Goryuhino muhtarları arasında hiçbir zaman hiçbir şey okumamak geleneği vardı.

X, yönetim dizginini eline aldı ve kendi politik sistemini uygulamaya girişti. Bu sistem özel olarak incelenmeye değer.
Sistemin temel dayanağı şu idi: Köylü zengin olduğu ölçüde şımarık, yoksul olduğu ölçüde ise yumuşak başlıdır.

Üç yıl içinde Goryuhino tümüyle yoksullaştı.


Türkçeleştiren: Ataol Behramoğlu
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
8. Baskı, 2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder