20 Ocak 2020 Pazartesi

Aleksander Puşkin - Taştan Konuk


Taştan Konuk

LEPORELLO: Kolay iş değil Don Juan'ı tanımak! Yığınla benzeri dolaşıyor ortalıkta!
DON JUAN: işler yolunda. Don Carlos'u öldürmek bahtsızlığından sonra, rahip kimliğiyle sığındığım bu manastırda, her gün görebiliyorum alımlı dulu, buna karşılık o da sanırım varlığımın farkında. Şimdiye kadar beylik nezaket. Yetti artık. Bugün konuşmayı deneyeceğim onunla,
DON JUAN: Don Juan'ım ben. Kocanızı öldürdüm evet, hiç de pişman değilim.
DON JUAN: Ölüm ne ki? Sizinle geçecek tatlı bir saate Yüksünmeden verirdim ömrümü.
(Ölen adam heykel formunda sahneye gelir)
HEYKEL: Elini ver bana.
DON JUAN: Taş el. nasıl da kenetleniyor avucuma! Bırak beni, koyver — bırak elimi... Ölüyorum — Sonum geldi — Ah Dona Anna!
Don Juan ile Heykel, belirsizliğe gömülürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder