29 Ocak 2020 Çarşamba

Dublörün Dilemması


Murat Menteş - Dublörün Dilemması
İletişim, 2005


Adamın sol yanağında Nike amblemi şeklinde bir yara izi vardı.

Bay Nike'ın adamları ile Ferruh Fermanlar aynı anda bellerindeki silahları çekip birbirlerine kurşun yağdırmaya koyuldular!

…benim haşat kalbim korkuyla değil aşkla çarpıyordu.

Saçmalamak daima belli bir esneklik doğurur. Bu da tahmin edilemeyecek kadar çok kişinin işine gelir. Savaşlar da, evlilikler de, politik mitingler de bu esneklikten istifade eder.

Doğar doğmaz reddedilmiştim, hayatım boyunca öyle çok kovulmuştum ki,

Kayıtsızlık, bir yok etme çabasıdır. Fakat bu, yok etmeye yeltendiğimiz şeyin varlığını kesin bir biçimde kanıtlamaya yetmez, işte, ben de gerçekliğinden emin olmadığım olaylar ve durumlardan dikkatimi esirgemeye özen gösteriyorum.

İbrahim Kurban bir yıl kimya, bir yıl tıp bölümlerinde okudu. Halen, güzel sanatlar fakültesinin heykel bölümünde öğrenci.
Ailesinin, Etiler'deki villasının çatı katındaki dev bir sigara dumanı bulutunun içinde sabahtan akşama kadar tasavvuf kitapları ve çizgi roman okuyor,

"Otobüste bir kıza rastladım," İlk bakışta nakavt etti beni.
"Ciddi misin sen?"
"Ecel kadar."
"Kız ne dedi?"
"Reddetti."

"Bir tür canlı doku yaptım."
“Sen şimdi bana dilediğimiz kişinin suratını kopyalayabileceğimizi mi söylüyorsun?”

Bir ajans kuracağız: Dedikodu ajansı!

Kaplana Postunu Ters Giydirmek
Umur Samaz adına kayıtlı telefon…
Nankör it, bizi satmıştı.
Aniden sokağa dalan siyah bir otomobilden, makinalı tüfekle ateş açıldı: Ta ta ta ta ta ta tarrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaa!
Umur Samaz ve Havana, köpüklü kanlar saçarak, sarmaş dolaş, oldukları yere yığıldılar!

Taze Cenaze, Cezai Taziye
Peki ya Umur Samaz kimdi? Son model bir otomobilden açılan ateşle öldürülmeyi hak etmek için hangi işlemleri başarıyla sonuçlandırmıştı?

İmkânsızı İsteyen Yağlı Müşteriler
İbrahim Kurban başını içeri uzatarak durumu şoföre açıkladı: "Orhan Gencebay çalarken arabadan inilmez kaptan."

İkimiz de aramızda duran maskeye kilitlenmiş vaziyetteyiz. Sanki birbirimizle değil de maskeyle konuşuyoruz:
"Neler geçiyor aklından Nuh'um?"
"İmkânsızı isteyen yağlı müşteriler bulmak."

Kahreden Hakaretler Listesi
…dergiye, dünya kadar para ödeyip küçücük bir ilan vermiştik: AYNI ANDA İKİ YERDE BİRDEN OLMANİZ MI GEREKİYOR? BİZİ ARAYIN!

Düello Malulü Gelin
Taliha Teyze

Ölü Adaşımın Kıyağı

İskoç Usulü Adam Kaçırma

Kolombiya Kravatı
Kolombiya kravatı: Kurbanın gırtlağına bir delik açılır ve dili bu delikten sarkıtılır.

Yaser Arafat'la Aynı Boydayız

Dublörün Daniskası
Ferruh Ferman bize, dili döndüğünce, neden bir dublöre ihtiyaç duyduğunu anlattı: Cenaze törenlerinde çok sıkılıyordu ve geniş mi geniş çevresinde zırt pırt birileri ölüyordu.
Güvenebileceği bir dublör sayesinde, hem sorumluluk duygusundan hem de vicdani kasılmalardan kurtulması mümkün olacaktı.
Adam, tam bir kararlılıkla ve güvenle hayatını bize açıyor. İtaatkar bir rehine gibi...

Kayıtsız Şartsız Merhamet
Annem yeleğinin cebinden çıkardığı gözlüklerini takıyor ve şefkat dolu bir şüpheyle gözlerime dikiyor gözlerini…

Charles Bronson'ın Şom Ağızlı Karısı
Doktorların asıl işi buydu: İlk kez karşılaştıkları kimselere kara haber vermek.

Kısa Çöp Tarihi
Ben elektrik düğmesini arar-ken, 6 numaralı dairenin kapısı açıldı, 30'larında güzel bir kadın tesirli bir doğallıkla: "Genç adam, rica etsem..." elinde bir çöp poşeti tutuyordu "çıkarken bunu konteynıra atar mısın?" Karga sesimi gizlemek için çapkınca fısıldadım: "Şeref duyarım."
İbrahim Kurban'a kitapları gösterirken kararımı açıkladım: Efendi gibi dükkân açacağım."
50 metrekarelik, tahta döşemeli, dikdörtgen şeklindeki bu dükkânı kısa sürede Ray Bradbury'nin Tiyatrosu'nu çevirecektim.
…birkaç 'life style' dergisine küçük ilanlar verdim: "Çöpleriniz değerinde alınır-satılır!"
Şebekeyi kurmuştum. Bir ay içinde Çöplük'ü ne ararsanız bulabileceğiniz acayip ve cazip bir işyeri haline getirmiştim.

Büyü İçin Gereken Enerji
Kadın, tren tekeri büyüklüğündeki şapkasının önünden sarkan tül peçeyi kaldırdı ve beni suçüstü yakalamış gibi: "Borges seversiniz, değil mi?"
…Borges'in bastonu…

Sütten Çıkmış Ak Kaşıkla Cinayet
İbrahim Kurbanla beraber Çöplükteyiz.

Uçan Halı Yıkama Makinası

Kim Bu Whitcomb Judson?
Çöplük'ün kapısına kilit vurmuştum. Ferruh Ferman olmak, hayatımı tersyüz etmişti

Ayakaltı Bir Yerde Ayaküstü Bir Sohbet

Alkışlar Eşliğinde Bir Buluşma

Timsahla Başa Çıkmanın Yolları

Sarayda Ağlayan Çocuk

Mobidik Sokağı'na Giriş
"İyi de, bu gezegende bir tek Rıza Silahlıpoda var, o da sanatını piyanoyla icra eden bir halk ozanı?"
"Düne kadar ben de öyle sanıyordum fakat demek ki ikinci bir Rıza Silahlıpoda varmış. Daha bir silahlı, daha bir poda yani."

Hayata Pamuk İpliğiyle Bağlı Bez Bebek

Seri Katile İlham Veren Tablolar

Çaycının Damarlarındaki Tavşan Kanı         
Yoksa Bu Yaşta Ölümden mi Korkuyorum?
Elveda Baretta
Defolu Gölge

Kont Dracuia'nın İmdat Çağrısı

Nuh'un Taş Gemisi
Ortaköy Camii'nde, Allah'a ciddi ciddi yalvardım
Ortaköy Camii karadan koptu ve Boğaz'ın sularında yüzmeye başladı.
Dilara Dilemma'ya âşık olmakla iyi etmedim galiba.

İftira Terapisi
Yalnızsan yalanlar sana ilaç gibi gelir, iftiralar senin için bir terapidir. Dilara Dilemma ile aramızdaki aşk karşılıklı bir iftiradan ibaretti.

İbrahim Kurban

Şeyhle Randevu

Afili Filintalar

Orangutan Utandıran Ültimatom
Nuh Tufan'ın kaleme aldığı bu ültimatomu öğretmenler odasının kapısına asmıştık.

Beberuhi Operasyonu
Beberuhi okula aynalı bir gözlükle geldi! Çünkü morarttığımız gözleri görünsün istemiyordu.

Baltazar'ın Çığlıkları
Kimya hocası Rezzan Baltazar'ın üzerine Kimyasal sıvı boca ettiğimiz günün ertesinde işler büsbütün çığırından çıktı.

Lütfen, Tehlike Halinde Maskenizi Çıkarınız

Hiç Kimse Kalküta'daki Bir Panayırda Bıçaklanmak İstemez

Allah'ın "Teslim Ol!" Çağrısı

Dövüşmek Şart Oldu

Boşlukta Yokluğu Hiçliğe Dönüştürmek

27 Bin Yıllık Fetret Devri

Seccadede Dikiş Tutturmak

Düşmanla Aramızda Sır Olarak Kalan Savaş
Jean Baudrillard; bir özel üniversitede konferans vermek üzere İstanbul'a gelmişti.

Filozofun İmza Yetkisini Gaspeden Kız

Silah Zoruyla Tanışma

Yakayı Başarıyla Ele Vermek

Kemik Torbasındaki Gizli Kamera
Umur Samaz, üniversitede hocamdı. Gizli Servis'e onun referansıyla davet edilmiştim.
Ona göre iyi bir yüzücü, gülle de atabilmeliydi

Kaşla Göz Arasında İnsanlıktan Çıkmak

Kahramanlık Madalyası Alan Güvercinler

Yırtıcı, seni ya görmezlikten gelir Ya da parçalar

Pippo Zaza Ayağımıza Gelince Ayaklarımız Nasıl Yerden Kesildi?
Pippo Zaza ve İsmet Metis, henüz aralarında 20 metre mesafe olduğu halde, kollarını açmışlar, güleç yüzlerle konuşarak birbirlerine yaklaşıyorlar.

"Bu Şehr-i Sitanbul ki bî Mislû Behâdır Bir Sengine Tüm Sicilya Mülkü Fedadır"

Kahve ve Nükleer Bomba Yapabilen Dilber

Üzerinde Kuluçkaya Yattığımız Bombalar

Gazetedeki Canlı Yayın

Hobbit ile Geronimo

Yolları Bıçaklanan Bahçe
Hacer Ceren'le aşkımızın bahçesine giden yollar da çatallı, hattâ bıçaklıydı:
"Tamam, devam etme lütfen."

Otomatik Silah Kardeşliği

Yumurtadan Çıkan Köpek

Başak Tör'ün Reddettiği Rol

Palyatif Palavralar

"Tik-Tak" Taktiği

Samuraylar Kâbus Görmez
"Rıza Silahlıpoda Ferruh'u neden öldürmek istiyor ki?"

Fareler Yumurtayı Nasıl Çalar?

Çöpçatan Kocakarı Sayesinde Cadıyla Evlenmek

Ferruh Ferman

Buz Adam ve Fosil Kadın

Civardaki Hovarda
"Hey, Buz Adam! Gene dalıp gitmişsin?" dedi Roza.
Nasıl ki ben ona 'Lucy' demiyorsam, onun da bana 'Buz Adam' dememesi gerektiğini söyledim. Benim bir adım vardı: Ferruh.

Aile İçi Kör Şiddet Sayacı

Fil Tezeğine Hücum!

Buruşuk Külotlar

Sırılsıklam Âşık Çiftin Ölü Şahitleri
Roza ile balayına çıktık. Kumsala bırakılmış cansız mankenler, intihar etmiş yunuslar gibiydik.

Vicdanın Ceza Sahası

Hamile Kadınların Doğurduğu Tehlike
"Bebeğimiz olacak Ferruh! Yoksa sevinmedin mi?"

Evlatlık Acısı
Yetimhane'deki 3 yaşından küçük çocukları tek tek inceledik. Madem kendimiz yapamıyoruz, neden başkasının çocuğunu almayalım?
Roza albino yavruyu kucaklayıp sevmeye başladı.

Çölde Çay Kaşığıyla Kazı Yapma Cezası

Bir Uçak Dolusu Bebek
"Yoja Hanım, Boyajiçi Köpyüsü'nün çıkışında kaza geçiydi Feyyuh Bey ve şu anda Hasbelkadey Haştaneşi'nde, can çekişiyoy."

Feleğin Çemberinden Motosikletlerle Geçmek

Kırmızı Bikini Görmüş Boğa Gibi...
Roza ile ideal bir karı-koca münasebetinin formülünü bulmuştuk. Ona her şeyi olduğu gibi anlatıyordum
Gözleri yarı açık olan Roza beni siyah kuzuların sessizliğiyle dinliyor. Ne yapsın, beş senedir komada!


Münzeviler Mahzeni'ndeki Müzik

Komadaki Komançi

Vampirler Sigara İçmez

Sivrisinek ve Saz Arkadaşları

Baklanın Diğer Yarısı Kimin Dilinin Altında?

Cinayet Mahalline Koşan Maktul Adayı
Telefon edip Nuh Tufan'dan, kutlama törenine benim yerime katılmasını istedim.
Planım basitti: Dublörümü tahtalı köye yollayacaklardı.
Böylece, Rıza Silahlıpoda büyük ihtimalle hapsi boylayacaktı. Ben de yeni bir hayata başlayacaktım. Adımı değiştirecektim: Sekip Şikeste.

Nuh Tufan

Bir Avuç Mermi Daha

Parmak Hesabı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder