12 Şubat 2023 Pazar

Gürcistan'da Bir Kent Batum

Gürcistan'da Bir Kent Batum

Batum kenti / Gürcistan içindeki özerk cumhuriyetlerden Acarya'nın başşehri.

Parkta / üzerleri boyanarak satranç tahtası haline getirilmiş masalar var. Günün çeşitli saatlerinde oldukça geniş seyirci kitlesi olan satranç maçlarına rastlanıyor.

Parkın içinde kafeterya olarak kullanılan yaklaşık 80-100 yaşında ahşaptan yapılma iki katlı yapılar var. Batumlular bu yapıların tek bir çivi kullanılmadan tamamiyle geçme olarak yapılmış olmasından çok gurur duyuyorlar.

 

Meydanlar kentin iç mekanları, kabul odaları.

 

Gürcistan'da kent uygarlığının gelişmesi dördüncü yüzyılda başlamış. Batum kentinin geçmişi de ortaçağlara kadar uzanıyor.

Onur, A. Zeynep (1994), Gürcistan'da Bir Kent Batum, Mimarlık Dergisi, Sayı: 257, s. 45-46

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder