7 Ekim 2020 Çarşamba

Edgar Allan Poe - Gammaz Yürek

Hikâyenin sesli kaydı



Gammaz Yürek

Evet! Sinirliydim

Hem bu dünyadaki, hem cennetteki her şeyi duyuyordum.

Öyleyse niye deli oluyormuşum?

 

O fikir aklıma nereden girdi bilmiyorum.

O ihtiyarı severdim.

 

Sanırım bu fikri aklıma sokan gözüydü!

Gözlerinden biri akbaba gözüne benziyordu.

Bu yüzden, epey düşündükten sonra ihtiyarı öldürmeye, böylece de o gözden sonsuza dek kurtulmaya karar verdim.

 

Onu göz açıp kapayıncaya kadar yere çekip ağır şilteyi üstüne bastırdım. Sonra neşeyle gülümsedim,

 

…cesedi parçalara ayırdım. Başını, kollarını ve bacaklarını kestim.

Sonra döşeme tahtalarından üçünü söktüm ve kestiğim parçaları döşeme doğramalarının arasına yerleştirdim.

 

Saat çalarken sokak kapısına vuruldu.

Geceleyin komşulardan biri bir çığlık işitmiş ve karakola bildirmişti, bu polisler de evi aramak için gönderilmişti.

 

Tavrım onları ikna etmişti. Son derece rahattım. Oturdular, sıradan bir sohbet başladı,

Ama biraz sonra benzim solmaya başladı. Artık gitmelerini istiyordum. Başım ağrıyor, kulaklarım çınlıyordu. Ama polisler hâlâ oturmuş sohbet etmeyi sürdürüyordu.

Alçak, boğuk, tez bir sesti - pamuklu kumaşa sarılmış bir cep saatinin sesine benziyordu.

 

…polisler hala gülümseyerek sohbet ediyordu. Duymuyor olmaları mümkün müydü? Ulu Tanrım! Hayır, hayır! Duyuyorlardı! Şüpheleniyorlardı! Biliyorlardı! Korkumla alay ediyorlardı!

Türkçeleştiren: Dost Körpe

Edgar Allan Poe - Bütün Hikâyeleri 3. Cilt (s. 92-99), İthaki Yayınları, 2001

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder