25 Mayıs 2013 Cumartesi

Çehov Öyküleri


Çehov – Öykü Seçkisi
Çehov Öyküleri
Tolstoy’un Seçtiği 30 Çehov Öyküsü


Maske
Maskeli balo
Dans salonundan Vyuşka kadrilinin nağmeleri duyuluyordu
Okuma salonundaysa çıt yoktu
Burası okuma salonudur, içme yeri değil
Gazeteleri içkilere tercih eden böyle akıllı insanlar nasıl olabilir?
Okuma salonunda gürültü koptu
Gürültü eden adamın milyoner fabrikacı Pyatigorov olduğunu gördüler
Aydınlar hiçbir şey söylemden, parmaklarının ucuna basarak okuma salonundan sessizce çıktılar

Aşçı Kadın Evleniyor
Yedi yaşında, tombalak yüzlü Grisa
Ona göre mutfakta daha önce hiç görmediği bir şeyler oluyor
Onu beğeniyor musun?
Ama o, efendim, yaşlı bir adam! Ihh!

Can Sıkıcı İş
…iki kâğıt var: Birinde “sağlık dilemek için”, diğerinde “rahmet dilemek için” yazılı

Gurbette
…koyun eti sizin hoşunuza gitmez çünkü Rus malıdır. Hâlbuki camı kırıp önünüze koysalar ve bu Fransız malıdır deseler, siz hemen ağzınızı şapırdatarak yemeğe koyulursunuz!
Bütün Fransızların aklı kitaptan alınmadır

Çocuklar
Hile yapan hemen oyundan atılacaktı
Tabakta para olmasaydı çoktan uyumuş olurdu
Oyundan çok bu tür oyunlarda sıkça görülen kavganın çıkmasını bekliyordu
Dünyada ne kadar çok sayı vardı ve nasıl oluyordu da bunlar birbirine karışmıyordu
Sayıları okumaya başladı

Mahkemede
…genç, sakalsız bir adli işler adayı
Kocakarının öldürüldüğü baltanın incelemesine geçildi

Telaş
Burada böyle oturup yıllarca sizin o öfkeli suratınızı seyredebilirim… Öyleyse, demek kalmayacaksınız?

Vanka
…dedesi Konstantin Makariç’i gözünün önüne getirdi
Yazmaya devam etti
Dün beni yine dövdüler
Al beni buradan

Evde
Sana kızgınım ve artık seni sevmiyorum
Sen artık benim oğlum değilsin
Ben sana ne yaptım?
Sigara içiyor musun?
Ben sigara içiyorsam bile, bundan sigara içebilirsin anlamı çıkmaz

Kaçak
Anne bak, serçe!
Sus, çocuğum, sus!

---

Bu kitap için: Çeşitli insan manzaralarının kuru (bu bir övgü ifadesi) ve çoğunlukla tatsız tasviri… Buradaki öyküler (Maske hariç) okunmasa, hatta unutulsa bile bir şey kaybetmeyiz.

Dünya Yayıncılık
Hazırlayan: Birsen Karaca
Haziran 2004

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder