20 Mart 2024 Çarşamba

Piaget'ye göre Çocukta Mekan Kavramının Gelişimi

Mimarlık dergisi - 1984-09 (207) Piaget'ye göre Çocukta Mekan Kavramının Gelişimi

Füsun Akarsu

Makale Jean Piaget'nin çocuklarda mekan kavramının gelişimine dair kuramını ve bilişsel mekanizmalarını özetliyor.

Metin, zihinsel gelişimin duyusal-devinimsel dönemden formel işlemlere kadar uzanan dört aşamasını tanımlayarak, bilginin edinilmesinde deneyim ve eylemin önemini vurgular.

Piaget'nin yaklaşımına göre, zihinsel kavramlar çocuğun çevreyle aktif etkileşiminden doğar ve zamanla içselleştirilmiş soyut düşünmeye dönüşür. Mekan kavramının gelişiminde, algısal mekan ile işlemsel (operatif) zihinsel mekan arasında bir ayrım yapılmaktadır.

Piaget ve arkadaşlarının araştırmaları, çocukta uzamsal ilişkilerin topolojik kavramlarla başladığını, bunu paralel olarak projektif ve Öklid (Euclid) mekanlarının takip ettiğini göstermiştir. Bu ilerleme sırası, kavramların matematik tarihinde keşfedilme sırasının aksine, mantıksal bir gelişim yolu izlemektedir.

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder