19 Ekim 2019 Cumartesi

Yaşar Yılmaz - Biyografi


Yaşar Yılmaz
Yaşar Yılmaz, 1930 Rize Çayeli doğumlu. 1950 yılında Grekoremen stil 57 kiloda İstanbul şampiyonu oldu. 1953 yılında ise 57 kiloda Türkiye şampiyonu oldu. 150 defa milli mayoyu giyen Yılmaz, 1955 yılında Almanya'da Dünya Grekoromen Güreş Şampiyonası'nda Dünya 2.'liği, 1956'da İstanbul'da düzenlenen Dünya Şampiyonası'nda Dünya 1.'liği 1956'da Avustralya'daki olimpiyatlarda olimpiyat 4.'lüğü, 1957 yılında Bulgaristan'da Balkan Şampiyonluğu, 1958'de Macaristan'da Balkan Şampiyonluğu ve 1961'de Japonya'da Dünya 2.'liği aldı. 1964 yılında güreşi bırakan Yılmaz evli ve üç çocuk babasıdır.

Neden ve nasıl güreş sporunu tercih ettiniz?
-Küçükken güreş müsabakalarını izliyordum. Çok seviyordum. Heveslendim bende o nedenle bende başlamak istedim.
Defterdar Sümerbank Fabrikası’nda çırak okulunda işe girdim. Oranın idare amiri beni gördü vücudumu güreşe çok uygun buldu ve bana “güreş yapmak ister misin ?” diye sordu. Zaten güreşe ilgim olduğu için bende kabul ettim. Bu şekilde güreşe başladım.

Kaç yaşında başladınız? Kaç yaşında bıraktınız?
-1930 doğumluyum. 1948’de başladım, 1964’de bıraktım. Geç başladım fakat çok sevdim muaffak oldum. 2000 senesinde de antrenörlüğü bıraktım.
Kaç defa milli mayoyu giydiniz?
-150 defa milli mayoyu giydim.

Kaç yılında dünya şampiyonu oldunuz?
-1956 Dünya Greko-Romen Şampiyonu oldum.

Ciddi bir sakatlık geçirdiniz mi?
-Amerika’da geçirdim. Bir İranlıyla güreş yaparken ringden aşağıya düştüm, üzerime atladı. Göğüs kafesimde kırık oluştu. Ondan sonrada güreşi bıraktım.

Güreşçi olmasaydınız başka bir şey olmak ister miydiniz ? Başka sporlarla da ilgilendiniz mi?
-Hayır, güreşten başka bir şey yapmak istemezdim. Hayır, başka bir sporla ilgilenmedim ama sporu çok sevdim.

Nerelerde antrenörlük yaptınız ?
-Kasımpaşa Klübünü, Camialtı Güreş Şubesini, Etiler Polis Kolejini çalıştırdım ve milli takımda antrenör olarak çalıştırdım. Bir çok öğrenci yetiştirdim.

Zamanında ders verdiğiniz sporcular var mı? Derece aldılar mı?
-Tabii var. Salih Bora, Mücahid Güngör, Bilal Tabur, Ömer Suzan’ a ders verdim. Evet derece aldılar. Sırasıyla; Dünya İkinciliği, Akdeniz Olimpiyat Şampiyonu, Ordular Arası Dünya İkincisi, Dünya İkincisi.

Bu şampiyonluğun size maddi bir getirisi oldu mu?
-Hiçbir maddi getirisi olmadı.. bizim zamanımızda ödül yoktu. Biz bayrağımız için güreşirdik. Bizim için en büyük ödül Türk bayrağını taşımaktı, sallamaktı, tanıtmaktı.

1950’de Grekoremenstil 57 kiloda İstanbul Şampiyonluğu 1953’de 57 kiloda Türkiye Şampiyonluğu
1954-1957’ de  Türkiye Grekoromenstil Şampiyonluğu
1955’de Almanya‘da Dünya Grekoromen Güreş Şampiyonası’nda Dünya 2.’liği
1956’da İstanbul’da düzenlenen Dünya Şampiyonası‘nda Dünya 1.’liği
1956’da Avustralya‘daki olimpiyatlarda olimpiyat 4.’lüğü
1958’de Macaristan‘da Dünya Şampiyonasında 57 kiloda Dünya 2.’liği
1961’de Japonya‘da Dünya 2.’liği

Yaşar Yılmaz (d. 4 Mart 1930, Çayeli),[1] Türk güreşçi. Grekoromen kategorisinde mücadele etmiştir.
Melbourne'deki 1956 Yaz Olimpiyatları'ndaki 57 kg kategorisi ile Roma'daki 1960 Yaz Olimpiyatları'ndaki aynı kategoride ülkesini temsil etti. Karlsruhe'daki 1955 Dünya Güreş Şampiyonası ile Budapeşte'deki 1958 Dünya Güreş Şampiyonası'ndaki 57 kg, Yokohama'daki 1961 Dünya Güreş Şampiyonası'nda ise 62 kg kategorisinde gümüş madalya kazandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder