27 Şubat 2018 Salı

19. Yüzyıl’ın İkinci Yarısında Samsun’da Deniz Ulaşım


İlhan Ekinci - 19. Yüzyıl’ın İkinci Yarısında Samsun’da Deniz Ulaşım

Karadeniz ticareti
16. yüzyılın sonuna kadar yapılan tahrirlerde Samsun iskelesinin geliri düzenli şekilde artmıştı (s. 113).

(Karadeniz) Küçük Kaynarca Antlaşması’na kadar da fiili olarak Karadeniz bir Osmanlı gölü olarak kaldı.

(Osmanlı Devleti) 1829 Edirne Antlaşması sonrası denizi bütün devletlerin serbest ticaretine açtı (s. 114).

Yabancı bandıralı vapurlar Osmanlı karasularında 1820’lerden itibaren işlemeye başlamışlardı. 1833’te Odessa Kumpanyası Karadeniz yoluyla İstanbul’a bir gemi gönderdi (s. 116).
---
Ekinci, İlhan. (2007), “19. Yüzyıl’ın İkinci Yarısında Samsun’da Deniz Ulaşım,” Geçmişten Geleceğe Samsun, Ed. Cevdet Yılmaz, Cilt: 2, (s. 113-141), Samsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder